Belangrijkste inzichten: het internetlandschap, de advertentie-arena en het kerstinkopenseizoen zijn er al

Belangrijkste inzichten: het internetlandschap, de advertentie-arena en het kerstinkopenseizoen zijn er al

30 seconden samenvatting:

  • Vanaf april 2020 zijn er 4+ miljard internetgebruikers met unieke gsm-gebruikers die 5+ miljard wereldwijd.
  • De thee op de apparaten die mensen het meest gebruiken, hun digitale gewoonten, inhoudstypen waarmee ze steeds meer bezig zijn en meer.
  • Wist u? Een gebruiker klikt gemiddeld 13 keer op een Facebook-advertentie en een LinkedIn-advertentie kan merken helpen om ongeveer 676 miljoen mensen te bereiken.
  • Pinterest is populair voor shoppen en plannen tijdens de feestdagen, aangezien mensen hier eerder beginnen dan welke andere zoekmachine dan ook. Duik erin om alle inzichten te ontdekken!

Hoewel “handdesinfecterende middelen” nog steeds een van de meest gezochte zoekopdrachten zijn, plannen mensen hun vakantieseizoen al digitaal. Deze week geven we u een goed overzicht van het internetland, aangevuld met een korte opsomming van het wat, wie en hoe van digitale advertenties.

Vorm van het wereldwijde digitale landschap

Sinds april 2020 zijn er 4+ miljard internetgebruikers met unieke mobiele telefoongebruikers die meer dan 5 miljard over de hele wereld overschrijden. Hootsuite vergeleken data van april 2019 versus april 2020 om een ​​ongelooflijke stijging van deze cijfers wereldwijd.

Internetgebruikers groeiden met 301 miljoen, terwijl het aantal unieke gsm-gebruikers met 128 miljoen groeiden. Maar liefst 59% van de wereldbevolking zijn internetgebruikers. Elke internetgebruiker brengt elke dag gemiddeld 6 uur en 39 minuten op internet door. Als klap op de vuurpijl is gesproken zoekopdrachten met 45% per maand gestegen.

Er zijn geen browniepunten om te raden dat dit wereldwijd de leidende browsers zijn. Maar sommige cijfers laten een verrassende groei zien, vooral voor featurephones:

  1. Google Chrome – 63,7% met een 1,8% JAAR-groei
  2. Safari – 18,4% met een jaarlijkse groei van 17%, de grootste sprong
  3. Firefox – 4,4% met een daling van het gebruikersaandeel met -6%

    De “mobiele weergave”

    Het gebruik van mobiel internet onthulde dat er 4,2 miljard mensen toegang hebben tot internet via hun handpalmen. Hiervan is 91% van de internetgebruikers afkomstig van smartphones, terwijl slechts 3,2% van de wereldbevolking telefoongebruikers zijn. De gemiddelde dagelijkse tijd die mobiele gebruikers op internet doorbrachten, was 3 uur en 24 minuten.

    Top vier apparaten

    Hootsuite’s laatste Global Trends-rapport vond verder een apparaatgewijze spreiding van internetgebruikers om te ontdekken dat de top vier apparaten waren:

    1. Smartphones
    2. Laptops
    3. Desktops
    4. Smart TV’s of mediastreaming-apparaten

      Pieken in schermtijd, media- en inhoudsgewoonten

      Wat betreft het bekijken van activiteiten is er een duidelijke kloof in informatie en entertainment. Inwoners van 16 tot 64 jaar besteedden 35% meer schermtijd aan het kijken naar nieuwsberichten, terwijl 29% meer aan films, shows en online streamingdiensten werd besteed.

      De gegevens duiden op een groter venster voor de messenger-marketing van merken om mensen te bereiken, aangezien ze 24% meer schermtijd besteden aan Messenger-services.

      Media habits more screen time Hootsuite reportMedia habits more screen time Hootsuite report

      Hootsuite verdiepte zich ook in de details van wat voor soort video-inhoud 16- tot 64-jarigen hun tijd besteden aan . YouTube is de duidelijke winnaar (90%), gevolgd door muziek streamen (51%), gevolgd door vlogs kijken en luisteren naar online radiostations en podcasts.

      Wat werkt goed voor digitale advertenties?

      Advertentie-uitgaven gekruist met een 26% groeicijfer in vergelijking met Q1 2019. Socialbakers deelde enkele belangrijke bevindingen:

      • Videoformaten zorgden voor meer betrokkenheid van het publiek
      • Betaalde advertenties zoals CPC groeien terug naar pre-COVID-19 niveaus
      • De boycot van Facebook-advertenties werd het hardst getroffen in Noord-Amerika, waar de advertentie-uitgaven met 31,6% daalden in de laatste twee weken van Q2

      Overzichten van publieksprofielen

      We hebben het rapport van Hootsuite verder onderzocht om de doelgroepprofielen op Facebook en LinkedIn te begrijpen om marketeers te helpen een duidelijker beeld te krijgen.

      Wist u? Vanaf april 2020 klikt een gebruiker gemiddeld 13 keer op een Facebook-advertentie. De hotspot voor Facebook varieert van 18-jarigen tot 44-jarigen. Hier is een meer specifieke profielsegmentatie:

      • 18- tot 24-jarigen (bestaande uit 10% vrouwen en 14% mannen)
      • 25- tot 34-jarigen (bestaande uit 13% vrouwen en 19% mannen)
      • 35- tot 44-jarigen (bestaande uit 7,4% vrouwen en 9,4% mannen)

      Met de juiste LinkedIn-advertentietargeting kunnen marketeers ongeveer 676 miljoen mensen bereiken. In feite hebben LinkedIn-advertenties een groei van 13 miljoen gezien in termen van publieksbereik. LinkedIn-advertenties zien echter een meer volwassen leeftijdscategorie in de profilering van het advertentiepubliek, met de ideale leeftijdscategorie van 25 tot 54 jaar oud.

      Als u de trend opmerkt, worden mannen in alle leeftijdscategorieën meer getarget. Deze demografie kan echter van geval tot geval verschillen, afhankelijk van uw respectieve merk en de typische doelgroep waarop het gericht is. Hiervoor moedigen we altijd aan om diep in de first-party data van uw bedrijf te duiken voor een gedetailleerd overzicht.

      Vakantie klokken luiden eerder

      Wat betreft 2020, “sociale afstand” doet het hart inderdaad gaan groeien. Het was het moeilijkste jaar en mensen hebben tijd doorgebracht zonder hun dierbaren. Mensen zijn van plan om eerder dan normaal in te bellen en zijn al begonnen met plannen voor de feestdagen. Pinterest on early holiday season shopping trends - People preparing for holidays on the internet in advance Pinterest heeft dat het winkelen in het vakantieseizoen eerder begint. Pinterest is zelfs populair om te winkelen en te plannen tijdens de feestdagen, aangezien mensen hier eerder beginnen dan welke andere zoekmachine dan ook.

      Bij het vergelijken van gegevens van april 2019 versus april 2020, is er een opwindende groei van 77% in interesse voor onderwerpen als – Ideeën voor kerstcadeaus, vakantierecepten, kerstdecoraties en meer.

      Pinterest ontdekte dat 50% van de pinners naar merken kijkt om hen te helpen hun feesten een tandje hoger te krijgen.

        Verwachtingen voor het winkelen tijdens de feestdagen

        Winkelen in het vakantieseizoen zal online gaan, waardoor een heleboel verkooptrechter en klantervaringen van e-commercebedrijven worden verhoogd. Hier zijn drie belangrijke afhaalrestaurants uit hun onderzoek naar de feestdagen 2020:

        • Shoppers zullen de fysieke winkelervaring in de winkel missen
        • Ze zullen bezorgd zijn over logistiek, zoals winkelsnelheden, leverdata en klantenondersteuning
        • Bij pinners is de kans 30% groter dat ze winkelen voor een zelfgeschenk
        • Er is een drievoudige toename van ‘kerstcadeau-ideeën’

        Deze inzichten zullen marketeers inspireren om e-commerce-ervaringen te creëren en hypergepersonaliseerde digitale advertenties.

        ClickZ-keuze van lezers voor de week

        De onderwerpen die deze week de interesse van lezers wekte, waren AI, augmented reality, display-advertenties en onze eigen wekelijkse artikelen over belangrijke inzichten.

        1. De rol van AI-advertenties voor persoonlijke personalisatie van de klantervaring
        2. Een beginnershandleiding voor display-advertenties

          1. Belangrijke inzichten: de CTV-boom, iedereen geeft de voorkeur aan door advertenties ondersteunde videostreaming en hoe deze te targeten
            1. Voorbeelden van augmented reality: 10 industrieën die AR gebruiken om zaken te hervormen

            Lees verder

            Laat een reactie achter

            Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *