Beoordeling van de audio-reclamebranche, 2020-2025 – smartphones zullen een aanzienlijk marktaandeel vertegenwoordigen

Beoordeling van de audio-reclamebranche, 2020-2025 – smartphones zullen een aanzienlijk marktaandeel vertegenwoordigen

De wereldwijde markt voor audioadvertenties werd geschat op US $ 108,128 miljard in het jaar 2019.

De belangrijkste groeifactor die drijft de wereldwijde markt voor audioadvertenties wereldwijd is de groeiende acceptatie van online streaming muziekdiensten over de hele wereld vanwege de verscheidenheid aan inhoud die op die platforms beschikbaar is. Bovendien versterkt de voortdurend toenemende penetratie van smartphones in combinatie met de toenemende penetratie van internet ook de trend van audioadvertenties. De toenemende acceptatie van audio-advertenties door de bedrijven in de verschillende branche-branches als gevolg van lage kosten en hoge conversieratio’s zijn ook enkele van de belangrijkste factoren die de groei van de markt de komende vijf jaar ondersteunen.

Bovendien is er een voortdurend evoluerende trend van adverteren waarbij audioadvertentie wordt beschouwd als een van de meest integrale onderdelen van deze evolutie, die de groeikansen voor de adverteerders stimuleert waarmee ze hun precisie van de doelgroep kunnen combineren om waarin het bericht zal worden verspreid. Dit bevordert op zijn beurt de acceptatie van audio-reclame aanzienlijk en draagt ​​bij aan de marktgroei in de komende vijf jaar.

Het groeiende aantal gebruikers dat gebruik maakt van de online muziekstreamingservices of die naar online muziek luisteren wordt verwacht de groeimogelijkheden voor de markt te stimuleren tijdens de prognoseperiode en daarna. Bovendien wordt verwacht dat de groeiende acceptatie van slimme luidsprekers ook een van de belangrijkste kansen zal zijn voor de digitale advertentiemarkt om de komende jaren een impuls te geven, aangezien wordt verwacht dat deze luidsprekers het verbruik van digitale audio zullen stimuleren en de adverteerders verder zullen stimuleren om hun bericht aan een groter deel van de bevolking. Het huidige acceptatiegraad van slimme luidsprekers is echter aanzienlijk laag vanwege de hoge kosten die aan deze apparaten zijn verbonden.

De toenemende penetratie van internet drijft de vraag aanzienlijk

De snelle acceptatie van technologie in de grote ontwikkelingslanden economieën in combinatie met de toename van de acceptatie van technologie vergroot de behoefte aan internettoegang. De toenemende penetratie van smartphones heeft geleid tot een diepe penetratie van internet onder de algemene bevolking. Naarmate het aantal smartphonegebruikers toeneemt, heeft dit de komende jaren geleid tot een aanzienlijke toename van de verzending van smartphones, vooral in de zich ontwikkelende economieën van de wereld. Volgens de Wereldbank is het percentage van de bevolking dat internet gebruikt gestegen van 6,77% in 2000 tot 47,72% in 2017.

Tegelijkertijd is het aantal huishoudens met breedbandtoegang aanzienlijk toegenomen in zowel ontwikkelde als opkomende economieën. Zo nam in Nederland het individu dat internet gebruikte toe tot 93,2% van de totale bevolking in 2017, tegen 90,7% in 2010, evenals in Turkije , steeg het van 39,82 in 2010 tot 64,68% volgens de Wereldbankgroep. Bovendien zal de wereldbevolking volgens de Verenigde Naties tegen 2050 naar verwachting 9,8 miljard bereiken, wat het gebruik van internet in de toekomst verder zal doen toenemen. De toenemende internetpenetratie zal de trend van online muziek de komende jaren versterken en daarmee een positieve invloed hebben op de groei van de markt voor audioadvertenties gedurende de prognoseperiode en daarna.

Verwacht wordt dat online muziekstreaming aanzienlijk zal toenemen

) Op basis van medium is de wereldwijde markt voor audioadvertenties geclassificeerd op basis van radio- en online streamingdiensten. De online streamingdiensten zullen naar verwachting de komende vijf jaar een sterke groei vertonen als gevolg van de groeiende penetratie van talrijke online muziekplatforms die de gebruikers hoogwaardige muziek en een verscheidenheid aan inhoud bieden, samen met talloze genres. Daarnaast leiden andere voordelen, zoals het downloaden van muziek en het luisteren naar offline-modi tegen minimale kosten, ook tot de grote acceptatie van deze diensten in de komende jaren. Bovendien leiden de toenemende risico’s van spam en piraterijproblemen ook tot de grote acceptatie van deze diensten, vooral in de ontwikkelingslanden, vanwege de hogere koopkracht.

Het radiosegment zal naar verwachting een noemenswaardig aandeel in de komende jaren door de hoge adoptie van advertenties via dit medium vanwege aanzienlijk lagere kosten. De groei van dit segment zal naar verwachting gedurende de hele prognoseperiode echter traag zijn.

Smartphones zullen een aanzienlijk marktaandeel

Op basis van het apparaat is de wereldwijde markt voor audioadvertenties gesegmenteerd op basis van onder meer smartphones en tablets, laptops / pc’s, smart tv en smart speaker. De smartphone / tablets zullen naar verwachting een opmerkelijk aandeel op de wereldmarkt hebben, voornamelijk vanwege de toenemende penetratie van deze apparaten als gevolg van het stijgende besteedbare inkomen en de toenemende koopkracht van de consument. Ook ondersteunt de beschikbaarheid van snellere en goedkopere mobiele diensten met snel internet het aandeel van dit segment in de komende vijf jaar.

De slimme luidspreker zal naar verwachting een robuuste groei laten zien tijdens de komende vijf jaar, aangezien een grotere acceptatie van dit soort apparaten de komende jaren wordt verwacht, vooral in de opkomende economieën vanwege de verschuivende consumentenvoorkeuren naar slimme apparaten.

Asia Pacific om robuuste groei te laten zien

Op basis van geografie is de wereldwijde markt voor audioadvertenties gesegmenteerd in Noord-Amerika , Zuid-Amerika , Europa , Midden-Oosten en Afrika en Azië-Pacific . De regio Azië-Pacific zal naar verwachting de komende vijf jaar een behoorlijke groei laten zien als gevolg van een grotere penetratie van internet in de ontwikkelingslanden zoals India en China onder andere in combinatie met de grote acceptatie van online streamingdiensten als gevolg van de groeiende middenklassebevolking en de toenemende penetratie van smartphones.

Competitieve inzichten

Prominente belangrijke spelers op de wereldwijde markt voor audioadvertenties zijn onder andere Spotify AB, Pandora Media LLC, Wynk, Triton Digital, AdsWizz Inc. en Audio.ad. Deze bedrijven hebben een opmerkelijk marktaandeel vanwege hun goede merkimago en productaanbod.

Grote spelers op de wereldwijde markt voor audioadvertenties zijn gedekt, samen met hun relatieve concurrentiepositie en strategieën . Het rapport vermeldt ook recente deals en investeringen van verschillende marktspelers in de afgelopen twee jaar.

Behandelde sleutelonderwerpen

1. Inleiding

2. Onderzoeksmethodologie

3. Samenvatting

4. Marktdynamiek

5. Global Audio Advertising Market Analysis, per medium

6. Wereldwijde marktanalyse voor audioadvertenties, per apparaat

7. Global Audio Advertising Market Analysis, per geografie

8. Concurrerende omgeving en analyse

9. Bedrijfsprofielen

Onderzoek en markten biedt ook

onderzoek op maat diensten die gericht, uitgebreid en op maat gemaakt onderzoek aanbieden.
Lees verder

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *