COVID-19 impact | Radio-industrie ziet omzetdaling van 85% Y-o-Y: Elara Capital

COVID-19 impact | Radio-industrie ziet omzetdaling van 85% Y-o-Y: Elara Capital

Terwijl het radio-luisterpubliek is gegroeid in tijden van COVID-19, zijn de inkomsten hard geraakt.

Volgens een onderzoeksnota van Elara Capital heeft de radio-industrie een omzetdaling van 80- 85 procent jaar-op-jaar tot nu toe, vanwege de pan-India lockdown.

De druk op het reclamefront van het bedrijf blijft aanhouden en het segment blijft mogelijk slechter presteren voor radio in vergelijking met andere media, de noot zei.

“De grootste hit zouden lokale adverteerders zijn die 40 procent bijdragen aan radio-advertenties; ze zullen ook het langst nodig hebben om te herstellen. Dit zal er op zijn beurt toe leiden dat advertenties lange tijd worden beteugeld ‘, zegt Karan Taurani, vice-president van Elara Capital.

Onlangs had de Association of Radio Operators for India (AROI) geschreven aan de regering dringt aan op een economisch overlevingspakket voor FM-radio.

De vereniging heeft verzocht om een ​​jaar vrijstelling van de licentievergoeding; betalingen op huur en andere lasten aan Prasar Bharti en Becil; één jaar gratis spectrum en afstand van spectrumkosten; nul of vijf procent GST; herstel van overheidsreclame naar normale niveaus; volledige afstand van minimumgarantie, d.w.z. 2,5 procent van eenmalige toegangsprijzen tot het einde van de licentieperiode; en twee jaar verlenging in termen van licentieperiode.

Deze ontheffingen kosten de regering ongeveer 300 crs.

In de brief wees de vereniging erop dat de radio industrie kijkt naar verlies van Rs 600 crore tot september dit jaar als gevolg van daling van advertenties.

Veel van de beste advertentiecategorieën op radio zijn hard getroffen door coronavirus, waaronder auto en onroerend goed . Bovendien zijn de advertentie-uitgaven van de overheid, een andere belangrijke categorie voor radio, met maar liefst 80 procent gedaald, zeggen spelers uit de industrie.

De opmerking wees erop dat de overheid verticaal met een bijdrage van vijf tot zes procent heeft dieptepunt en het zijn sociale bewustmakingscampagnes over veiligheidsmaatregelen van COVID-19 die het segment ondersteunen.

De top vijf advertentiecategorieën – onroerend goed, overheid, auto, farma, consumentenelektronica en duurzame energie – dragen 40 bij procent van het advertentievolume voor de radio-industrie.

Een onderbreking voor de radio-industrie is de hervatting van de economische activiteiten in Tier II- en III-markten, die tot groene zones zijn verklaard, aldus de nota.

“Dit biedt enige rust voor regionale radiobedrijven met een groter marktaandeel dan grotere radionetwerken, die bijna tweederde van hun inkomsten halen uit de top acht tot tien stations die meer gericht zijn op metrosteden.”

Moneycontrol Ready Reckoner

Nu betalingstermijn es zijn ontspannen dankzij COVID-19, de Moneycontrol Ready Reckoner zal u helpen uw afspraak te houden met onder meer verzekeringspremies, belastingbesparende investeringen en EMI’s.

WEBINAR: Stem af om erachter te komen hoe overlijdensrisicoverzekeringen risicobescherming kunnen bieden in moeilijke tijden. Registreer nu!

Lees verder

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *