Deze man houdt van Japan. Zijn naam is Tommy Lee Jones.

Deze man houdt van Japan. Zijn naam is Tommy Lee Jones.

)

Foto: Luke Plunkett (Kotaku)

Illustration for article titled This Man Loves Japan. His Name Is Tommy Lee Jones. Kotaku East

) Oost is uw stukje Aziatische internetcultuur, waardoor u de laatste gesprekspunten uit Japan, Korea, China en daarbuiten. Stem elke ochtend af van 04.00 uur tot 08.00 uur.

Misschien vind je Japan leuk. Maar als je Tommy Lee Jones bent, heb je er een hart aan. Wie houdt van Japan? Waarom Tommy Lee Jones, dat is wie!

Sinds 2006 is Tommy Lee Jones verschenen in een reeks Boss koffie-advertenties. Boss is een Suntory-merk van warme koffie dat in blik wordt verkocht (warm of koud). In de reclames is Jones een buitenaards wezen dat Japan bezoekt. Hij heeft altijd een andere baan – zoals een treinstationmedewerker, taxichauffeur of een gebruinde gastheer – omdat hij in zijn nieuwe omgeving woont. Sommige commercials raken zelfs een beetje aan!

Nu in mei 2020 wordt Suntory opnieuw uitgevoerd hoogtepunten van die advertenties op een nieuwe plek die de tijd weerspiegelt waarin we leven. Hierin wordt advies gegeven over hoe u veilig kunt blijven en de sociale afstand op de juiste manier kunt behouden, inclusief de noodzaak om uw handen te wassen, een masker te dragen, te sporten, indien mogelijk op afstand te werken en niet op te geven. In de advertenties staat ook dat als je koffie in blik wilt kopen, je niet in de buurt moet rondhangen. Een buitenlander met in de hoofdrol Japanse reclames is Illustration for article titled This Man Loves Japan. His Name Is Tommy Lee Jones. niets nieuws

. En misschien zijn veel van de buitenlanders die naar Japan komen om reclame te maken zoals het land prima . Maar Tommy Lee Jones schittert niet alleen in Japanse advertenties voor het salaris: na de Japanse aardbeving en tsunami zong Jones in een reclamespot met een hele reeks Japanse beroemdheden. Allemaal – inclusief Jones – verschenen gratis in de commercial om de stemming in het land op te krikken. Jones was echter de enige buitenlander. Een thread op de website Naver bevat een verzameling citaten die Jones de afgelopen jaren aan de Japanse pers heeft gegeven. Volgens Jones is Japan het enige land dat hij nog bezoekt terwijl hij zijn films promoot. Het is niet alleen voor werk – Jones wordt zelfs geciteerd omdat hij in zijn privétijd Japan bezoekt (hij houdt vooral van Kyoto).

Een paar jaar geleden, website Kirai Jones in Nara gezien die het hert voedt.

G / O Media kan een commissie krijgen

Wanneer Hollywood-beroemdheden Japan bezoeken, praten ze over Japans eten – net als Jones, die vooral de Japanse vis graaft ayu

. In interviews vertelt hij echter ook over zijn waardering voor Japanse kunst (zoals Illustration for article titled This Man Loves Japan. His Name Is Tommy Lee Jones. Hokusai
en Yoshitoshi
) en kabuki. Je krijgt het gevoel dat de man meer van Japan weet dan hoe hij goede sushi moet bestellen.

Door de langlopende koffie-advertenties is Jones onderdeel geworden van de Japanse popcultuur. Hij is niet langer gewoon een Hollywood-ster om op een voetstuk te zetten. Hij is eerder een bekend gezicht.

Wat de koffie-advertenties zo goed laat werken, is dat Jones, deadpan zoals altijd lijkt hij het echt leuk te vinden om te doen – hij verkleedt zich graag in de verschillende uniformen, bezoekt de verschillende delen van de Japanse samenleving en ervaart de gevarieerde delen van het leven in Japan. Hij is bereid om gekke gezichten te trekken en dingen te doen die sommigen misschien gewoon ‘te gek’ of zelfs beschamend vinden. Hij doet mee.

En vanwege deze reclamespots is Jones ‘gezicht over het hele land bepleisterd – een land waar hij zo van geniet, en een land dat ook van hem geniet.

Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd op 21 augustus 2012. Het is sindsdien bijgewerkt . Lees verder

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *