Hoe ziet de New York Times eruit in 2023?

Hoe ziet de New York Times eruit in 2023?

US-MEDIA-NEWSPAPERS

Het logo van de New York Times is te zien op een krantenrek in een buurtwinkel in Washington, DC, op … [+] 6 augustus 2019. (Foto door Alastair Pike / AFP) (Foto credit moet ALASTAIR PIKE / AFP / Getty Images zijn)

AFP / Getty Images

New York Times ‘voorraad (NYSE: NYT) groeide dit jaar met 37%, met een marktkapitalisatie van ongeveer $ 7,3 miljard. Het aandeel wordt nu verhandeld tegen ongeveer 48x P / E-veelvoud. Maakt dit de voorraad duur? Waarschijnlijk niet, gezien het feit dat de inkomsten tegen 2023 met 1,3x zouden kunnen groeien, waarbij het nettoresultaat snel zou groeien, wat een aanhoudend rendement voor aandeelhouders zou opleveren. Hier is hoe dit mogelijk is.

Voor meer details over de historische prestaties van NYT, zie ons interactieve dashboard wat de voorraad van NYT 2x heeft doen stijgen sinds eind 2018

Stock PricesStock Prices

Trefis

(NYT’s nieuwspodcast met ongeveer 3,5 miljoen luisteraars per dag), Seriële producties (het recent overgenomen bedrijf van NYT dat de seriële podcast produceert), en een nieuw partnerschap met This American Life (een radioprogramma). Ook is de Times begonnen met het bereiken van een nieuw publiek via tv en films met zijn documentaires op Netflix NFLX en Hulu.

Er moet ook worden opgemerkt dat de advertentie-inkomsten van NYT jaar-op-jaar met 44% zijn gedaald tot $ 67,8 miljoen in het tweede kwartaal van 2020. De traditionele advertentie-industrie blijft dalen te midden van de opkomst van technologiebedrijven zoals Facebook. Bovendien leidde de angst in verband met het coronavirus verder tot een vertraging van het aantal internationale en binnenlandse advertentieboekingen. NYT is van plan de herziening van zijn advertentiebedrijf te versnellen nadat het in deze periode is getroffen door een verlaging van de uitgaven van de adverteerder. Het bedrijf werkt eraan om zijn advertentie-activiteiten te concentreren in een kleiner aantal groeiende categorieën, zoals technische of financiële diensten, waar het multi-platform samenwerkingen kan opbouwen met bedrijven zoals Google GOOGL . NYT draaide zich om het op abonnementen gebaseerde model om de advertentiedruk te compenseren. Op dit moment heeft het bedrijf in totaal 6,5 miljoen print- en digitale abonnees en ligt het zijn doel om tegen 2025 10 miljoen abonnees te bereiken ver voor.

De aanstaande verkiezingen bieden een grote kans voor de groei van NYT. Het bedrijf claimde opnieuw voet aan de grond te krijgen in een digitale transformatie, dankzij de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2016. Donald Trump was zeer kritisch over de NYT en viel de krant verschillende keren aan op Twitter, waarbij hij het ‘faalde’ noemde en kritiek had op de berichtgeving over onrust binnen zijn transitieteam. In het licht van deze gebeurtenissen kreeg NYT abonnees, gedreven door de publiciteit en controverse rond de toenmalige verkozen president. De kans is groot dat NYT kan profiteren van een nieuwe stijging van het aantal abonnementen terwijl het de komende grote politieke gebeurtenis van het jaar dekt. ​​

We verwachten dat NYT in dit boekjaar marges van ongeveer 7,7% zal boeken (nettowinst of winst na alle uitgaven en belastingen, berekend als een percentage van de inkomsten), een daling van 8,6% in 2019, als gevolg van advertenties druk. Het is waarschijnlijk redelijk om aan te nemen dat naarmate het bedrijf van NYT groter wordt, de marges met meer dan 1,5 keer kunnen toenemen. waarschijnlijk mogelijk in 2023, dwz ongeveer 2x winstgroei mogelijk in de komende drie jaar.

Als de winst van NYT nu 2x groeit, zal de P / E-veelvoud krimpen tot 50% van het huidige niveau, ervan uitgaande dat de aandelenkoers hetzelfde blijft. Maar dat is precies wat NYT-investeerders wedden dat het niet zal gebeuren! Als de winst de komende jaren 2x stijgt, in plaats van dat de P / E krimpt van ongeveer 48x momenteel naar ongeveer 24x, lijkt een scenario waarin de P / E-maatstaf bescheidener daalt, misschien tot ongeveer 38x, waarschijnlijker. Dit zou een stijging van de aandelenkoers van NYT met ongeveer 35% een reële mogelijkheid maken in de komende jaren, waardoor de marktkapitalisatie op ongeveer 9,8 miljard komt.

En als u in plaats daarvan op zoek bent naar een evenwichtiger portfolio? Hier is een portfolio om beter te presteren dan de markt , met 170% rendement sinds 2016, tegenover 55% voor de S&P 500. Bestaat uit bedrijven met een sterke omzetgroei, gezonde winsten, veel cash en een laag risico. Het heeft jaar na jaar consequent beter gepresteerd dan de bredere markt.

Alles zien Trefis prijsopgaven en Download Trefis-gegevens hier

Wat zit er achter Trefis? Zie hoe het nieuwe samenwerking stimuleert en wat als voor CFO’s en financiële teams |

Product-, R & D- en marketingteams Lees verder

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *