Interview met Vicente Pascual (Cabify): «De particuliere gebruiker is er, maar de bedrijfsgebruiker niet omdat velen telewerken»

Coronavirus heeft een directe impact op alle economische sectoren. Sommigen met meer geluk dan anderen, de realiteit is dat toerisme de moeilijkste maanden beleeft. Hierin heeft het passagiersvervoer het aantal pre-virussen zien afbrokkelen als een weerspiegeling van lege straten als gevolg van gedwongen opsluiting. Er liggen geen officiële cijfers op tafel. Grote bedrijven, met Uber aan het roer, wezen op een daling van het bedrijfsvolume met 70% wereldwijd; Cabify heeft van zijn kant geen cijfers gegeven voor de daling. De taxi durfde de data op te trekken tot 80%.

En de daling van de bedrijvigheid heeft zich vertaald in een tegenslag in de prognoses voor 2020 die zeer goed voor de sector beloofden te worden. Uber heeft in haar presentatie van de resultaten voor het eerste kwartaal van het jaar al haar winstgevendheidsclaims opgegeven en recordverliezen geboekt in de laatste drie kwartalen.

Met dit panorama kwam de redding zelf die kan. De taxi, die voor het grootste deel uit zelfstandigen bestond, accepteerde het door de administraties voorgestelde steunplan. Uber, gevestigd in de Verenigde Staten, begon de herstructurering van het bedrijf met duizenden ontslagen .

In Spanje probeerde Cabify afzetmogelijkheden te vinden voor de afname van de dienstverlening; in feite hebben ze al ERTE’s aangekondigd in hun personeel in Madrid. Enerzijds lanceerde het de pakketdienst – met de daaruit voortvloeiende woede van de sector. En een paar dagen geleden kondigden ze specifieke plannen aan om het bedrijfsgebied te verbeteren; op een koord na maanden telewerken. In tegenstelling tot de daling van de activiteit, presenteerde de Spaanse eenhoorn de resultaten voor 2019: een jaar met voordelen .

En te midden van deze bedrijven, de VTC-bedrijven die voor technologiebedrijven opereren. Bedrijven die de ERTE’s voor 100% van hun sjablonen hebben gelanceerd, bijna vanaf het eerste moment van de aankondiging van het tijdelijke beëindigingsplan.

Met dit panorama begint de wereld de eerste stappen te zetten in wat zij “nieuwe normaliteit” noemen. In dit verband spraken we met Vicente Pascual, hoofd van de rit hailing en Mede-oprichter van Cabify , over de volgende stappen van de Spaanse eenhoorn die te maken heeft met gezondheidsbeveiliging en nieuw gebruik door klanten.

Cabify

Vraag: Hoe is het rendement na deze maanden van algemene vertraging? Nu kondigt u de installatie aan van scheidingswanden in voertuigen om de hygiëne te behouden …

Antwoord : We zijn hier al twee maanden mee bezig, dus het heeft ons niet overrompeld. We hebben deze stappen eerder genomen en we werken eraan om meer materialen te krijgen.

Met de alarmtoestand was alleen het probleem van de partities een beetje ingewikkeld, maar we hopen binnenkort 100% van de vloot te bereiken.

Wat u moet doen, is kijken hoe de vraag nu werkt, omdat deze anders is. ‘S Ochtends is er niet veel, maar’ s middags stijgt het op en in het weekend hebben we verrassende pieken gehad. We weten niet of hij hier is om te blijven of dat mensen echt uit wilden gaan.

V: Welke veranderingen beschuldigen deze eis van “de nieuwe normaliteit?

A: Vanaf 17.00 uur in fase 1, vooral in de eerste week, is er een hausse.

We hebben het over bijna pre-covid figuren. Het is nog vroeg om te weten hoe het zal evolueren, en onze grote steden (Madrid en Barcelona) lopen momenteel meer achter dan kleine steden.

Wat in kleine dimensies is gezien, is dat mensen, hoewel ze niet in de vroege ochtend naar bars kunnen gaan, bij vrienden thuis socializen en laat blijven.

V: Wanneer berekent Cabify in deze situatie dat de pre-viruswerkcijfers zullen worden bereikt?

A: Het hangt er een beetje van af, in de nachtelijke uren gedurende de week hebben we meer vraag dan voorheen, tenminste enkele dagen.

De particuliere gebruiker is aanwezig, maar de zakelijke gebruiker keert niet terug omdat velen telewerken en het bezoek aan derden is opgeschort.

Tot september, en dan lijkt het erop dat het zakelijk gebruik aan het herleven is, we zullen niet in staat zijn om te zien hoe we werkelijk zijn, omdat het in de meeste uren nog steeds ontbreekt om te komen waar we waren.

V: VTC-bedrijven zijn van u afhankelijk, wat betekent dit voor de-escalatie van stuurprogramma’s?

A: Zodra u de de-escalatie start, gaat dit sneller dan verwacht. Misschien zou het herstel meer in de vorm van een vee zijn en de rebound is daar niet toe gekomen, maar het was significant.

Daarvoor moesten vloten snel toetreden. Maar wat de vloten nodig hebben, is dat het inkomen het minimum bereikt om winstgevend te zijn, en met de vraag die we momenteel hebben, versnellen we de instap van voertuigen.

De verzameling van ERTE’s is afhankelijk van de partners en hun behoefte om de processen te versnellen. We zien veel belangstelling om de vloot onmiddellijk te laten draaien. Hoewel het waar is dat de grote meer manoeuvreerruimte hebben dan de kleine.

Cabifycabify

Cabify en weer aan het werk, maar zeker Aplicación móvil de Cabify

Douchewanden zijn een oude bekende in de transportsector en, natuurlijk, in de taxisector tijdens pieken van onveiligheid en wijdverbreide diefstal van chauffeurs. In de loop van de tijd werden de meesten van hen in opslagruimten vergeten vanwege hun ongemak voor zowel de bestuurder als de klant.

Nu komen ze terug, maar met een hulpprogramma dat ze nooit voor mogelijk hadden gehouden: het voorkomen van de verspreiding van het virus dat de wereld op scherp heeft gehouden.

Cabify van zijn kant kondigde de installatie van deze structuur in hun auto’s aan. Op dit moment hebben ze 50% van de vloot actief, maar ze willen 100% bereiken voor zowel taxi’s – die de applicatie gebruiken sinds 2019 na de wijziging in de regelgeving – als voor VTC’s.

Vraag: Het zoeken naar preventiemateriaal was deze maand een van de meest gecompliceerde taken. Hoe heeft Cabify dit probleem opgelost?

A: Het aanbod van beschikbare providers is aanzienlijk uitgebreid en het is nu gemakkelijker om items te vinden.

Maar we hebben op veel deuren geklopt totdat we erin geslaagd zijn om mensen te vinden die voldoende volume gel en materiaal hadden.

We maken grote bestellingen, maar ze hoeven ook geen vliegtuig te charteren. Tot april was de kwestie van partities eenvoudig, omdat mensen niet duidelijk wisten wat nodig was. Van daaruit is het al ingewikkeld geworden. Maar toen we de providers vonden, was het al simpel.

V: In verschillende verklaringen zegt u dat Cabify vervolgmaatregelen zal nemen om chauffeurs te laten voldoen aan de voorschriften (maskers, schoonmaak …). Met vragen aan klanten is het eenvoudig, maar als dat niet zo is, hoe wordt alles dan gecontroleerd?

A: De meeste voertuigen maken deel uit van grote wagenparken waar het niet eenvoudig is om aan deze protocollen te voldoen, maar het is verplicht.

Gezien het feit dat we de capaciteit hebben om de instructies op grote vloten toe te passen, kunnen we deze bijna de volgende dag uitvoeren.

Ook in Spanje is het eenvoudiger, maar in Latijns-Amerika is het complexer.

V: Is dit bedoeld als een permanente maatregel? De installatie van partities en maskers zijn onooglijke en ongemakkelijke elementen …

A: A priori is het een tijdelijk element, meer dan wat dan ook is het ontwerp bedoeld als tijdelijk.

Dat gezegd hebbende, ik weet niet of het op lange termijn nodig zal zijn in Spanje omdat ze zich ongemakkelijk voelen. Maar misschien is het in Latijns-Amerika op de lange termijn iets interessants vanwege de veiligheidskwestie.

Als dit niet binnen 6 maanden nodig is, worden ze verwijderd. Als er een aanbeveling is van de administraties om ze te behouden, blijven ze en als er een andere maatregel moet worden geïmplementeerd, zal die worden uitgevoerd.

Aplicación móvil de CabifyCabify

Het onderwerp van investering in een moeilijk 2020

Cabify sloot 2019 af met groene cijfers. De eerste keer in zijn geschiedenis en vooruitlopen op de andere transportgigant: Uber.

2,7 miljoen euro waarmee technologie gemaakt in Spanje 2020 met enige opluchting kon betreden . Toen kwam de Covid-19 en veranderde alles op tafel en het idee van een nieuw jaar met een goed inkomen. Al met al komt het virus niet alleen met verliezen, maar ook met nieuwe uitgaven onder de arm. Cabify verklaart dat het een investering heeft gedaan van bijna 60.000 euro.

Vraag: 2019 was een heel goed jaar voor de rekeningen van het bedrijf, hoe stel je voor dat de winstgevendheid in 2020 mogelijk niet opnieuw wordt bereikt?

A: Deze investering is nodig omdat we de SEGRA-transporttoepassing willen zijn. Het is wat we geloven en wat we hebben geprobeerd te bouwen.

Deze situatie kwam met de verrichte taken. De Q4 had veel werk achter de rug. We zijn niet bezorgd over het behalen van winstgevendheid dit jaar, en we bevinden ons ook niet in een situatie waarin we ons zorgen maken om dit jaar niet op deze weg terug te keren.

V: Moeten chauffeurs ondanks de investering van uw kant iets betalen voor de installatie van partities?

A: Het hangt er een beetje van af, we doen een vrij grote investering. Het hangt af van het land en de elementen die we geheel of gedeeltelijk behandelen. De EPIS wordt door ons gedekt en de partities dekken enkele van onze drijfveren en we verstrekken cofinanciering aan anderen.

Lees verder

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *