Nieuw onderzoek onthult dat kunstmatige intelligentie een cruciale rol speelt bij het maximaliseren van de prestaties van tv- en radioreclame

Nieuw onderzoek onthult dat kunstmatige intelligentie een cruciale rol speelt bij het maximaliseren van de prestaties van tv- en radioreclame

COSTA MESA, Californië – ( ) – Veritone , Inc. (Nasdaq: VERI), de maker van ’s werelds eerste besturingssysteem voor kunstmatige intelligentie, aiWARE ™ , kondigde vandaag de bevindingen aan van een nieuw onderzoek naar de effectiviteit van uitzendadvertentiecampagnes, waaruit de cruciale rol blijkt die kunstmatige intelligentie (AI) speelt bij het optimaliseren van de prestaties van uitzendadvertenties.

Het inaugurele rapport – Veritone Uplift Study: Attribution Insights and Strategies to deliver Effective Broadcast Advertising Campaigns – is gebaseerd op een analyse van 15 maanden van meer dan 250 lokale en nationale campagnes op 100 televisie- en radiostations in de VS en Canada. Het onderzoek, bedoeld om campagnes en creatieve tips te geven om de website-lift en nieuwe klanten te vergroten, ontdekte dat live lezen, organische vermeldingen en visuele integratie de campagneprestaties enorm verbeteren en meer dan twee keer beter presteren dan vooraf opgenomen spots, maar de meeste radio- en tv-stations zijn dat niet in staat om in-content live reads en organische vermeldingen automatisch en nauwkeurig te meten.

“Of je nu een omroep of een adverteerder bent, het onvermogen om live advertenties en organische merkvermeldingen in bijna realtime te meten, betekent dat je de waarde en effectiviteit van een campagne niet volledig kunt maximaliseren”, aldus Ryan Steelberg, president van Veritone . “Hier speelt AI een cruciale rol. Door omroepen en adverteerders de mogelijkheid en gegevens te bieden die ze nodig hebben om het succes van een advertentiecampagne te kwantificeren en de stijging in realtime te meten, wordt AI een gamechanger, waardoor de waarde van de dynamische uitzendreclame wordt verhoogd. ”

De belangrijkste bevindingen van het onderzoek zijn:

  • De gemiddelde campagnestijging, of meting van de impact van een advertentie op het websiteverkeer, over de 250 geëvalueerde uitgezonden advertentiecampagnes was 6,6% . In vergelijking met de gemiddelde klikfrequentie van toonaangevende digitale tactieken, zoals display-advertenties (0,64%), Facebook-advertenties (0,90%) en e-mailmarketing (2,6%) – dit resultaat toont aan dat omroepadvertenties beter presteren dan digitale advertenties door verkeer naar de websites van adverteerders te leiden.
  • Kortere spotlengtes (die minder dan 10 seconden) hadden bijna vier keer meer kans om lift te genereren dan langere spots van 60 seconden. Kortere advertenties vergroten de merkherkenning en zorgen ervoor dat luisteraars alle benodigde informatie ter plekke vastleggen, met name de oproep tot actie op het web. Tijd is belangrijk. Ochtend- en middagplekken genereerden de meeste opkikker gedurende de dag, en doordeweekse spots – vooral op donderdag – presteerden het beste tijdens de week. Halverwege de maand was de goede plek voor het maximaliseren van de lift, aangezien in week twee en drie een hogere lift optrad dan in de eerste en laatste weken van de maand. Live reads waren twee keer effectiever bij het aansturen van reacties dan vooraf opgenomen spots – vooral in grote markten, waar live reads 12 keer effectiever waren dan die op middelgrote markten, en ’s middags, toen live reads drie keer zo effectief waren in het genereren van lift dan vooraf opgenomen plekken. COVID-19, dat volledig van kracht was in het tweede kwartaal, had tot dusver geen negatieve invloed op de prestaties van omroepreclame. In feite zag de analyse van Veritone een gemiddelde campagnestijging van 6,5% voor zowel Q1 als Q2 van 2020.

Het rapport is gebaseerd op een analyse van 15 maanden van geaggregeerde gegevens van Veritone Attribute , afgesloten in juni 2020. Veritone gebruikte Alteryx met Veritone’s aiWARE om het gebruik van Intelligent Process Automation (IPA) mogelijk te maken om het analytische model om te bouwen tot een eenvoudige maar krachtige workflow om de analyse te voltooien.

Details over deze en andere bevindingen zijn opgenomen in het volledige rapport, dat hier kan worden gedownload: https : //unlock.veritone.com/uplift_study_white_paper

Over Veritone

Veritone (NASDAQ: VERI) is een toonaangevende leverancier van kunstmatige intelligentie (AI) -technologie en -oplossingen. Het eigen besturingssysteem van het bedrijf, aiWARE ™, drijft een gevarieerde reeks AI-applicaties en intelligente procesautomatiseringsoplossingen aan die zowel commerciële als overheidsorganisaties transformeren. aiWARE orkestreert een groeiend ecosysteem van machine learning-modellen om audio-, video- en andere databronnen om te zetten in bruikbare intelligentie. De AI-ontwikkelaarstools van het bedrijf stellen zijn klanten en partners in staat om eenvoudig aangepaste applicaties te ontwikkelen en te implementeren die de kracht van AI gebruiken om de operationele efficiëntie drastisch te verbeteren en onbenutte kansen te benutten. Veritone heeft zijn hoofdkantoor in Costa Mesa, Californië, en heeft kantoren in Denver, Londen, New York en San Diego. Bezoek Veritone.com voor meer informatie.

Lees verder

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *