ROI optimaliseren voor uw advertentiecampagnes

ROI optimaliseren voor uw advertentiecampagnes

Als het gaat om het stimuleren van directe verkoop en het vergroten van uw marketing campagnes, niets biedt de effectiviteit van reclame, althans niet op de korte termijn. Een bedrijf meet echter niet alleen de effectiviteit in termen van resultaten (verkopen), u moet ook de kosten berekenen die zijn gemaakt om die verkopen te genereren, iets dat we over het algemeen ROAS (rendement op advertentie-uitgaven) noemen, tenminste in de digitale marketingwereld. Uw doel voor alle advertentiecampagnes is dus om de hoogst mogelijke ROAS te genereren. Vandaag delen we tips om dit doel te bereiken.

optimize your ad campaign Afbeelding met dank aan Photo Mix van Pixabay

Ken uw doelmarkt

Ik weet dat ik klink als een gebroken plaat, maar je kunt dit nooit genoeg zeggen – elk succesvolle marketingstrategie omvat een diepgaand begrip van uw doelmarketing en implementatie targetingcriteria in de advertenties die u maakt. Simpel gezegd, hoe nauwkeuriger uw targeting, hoe minder geld u verspilt door uw advertentie te laten verschijnen aan degenen die in de eerste plaats waarschijnlijk niet van de advertenties zullen converteren.

Vandaar , twee componenten vormen deze tip voor uw advertentiecampagnes:

  • Begrijpen wie uw producten nodig heeft, wil en zich kan veroorloven
  • Weten hoe u deze doelmarkt kunt bereiken met:
    1. distributie gericht. In de tijd van traditionele media verspreidden we advertenties door ze te plaatsen waar onze doelgroep rondhing. Financiële producten deden het bijvoorbeeld goed op openbare tv en radio, omdat die markt scheef ging naar individuen met een hoger inkomen, terwijl MTV jonger scheef ging. We doen vandaag hetzelfde, hoewel onze tools anders zijn. Op Facebook bepaalt u bijvoorbeeld het doel voor uw advertenties op basis van demografische gegevens, geografische gegevens en interesses (basispsychografieën), terwijl u in Google Ads zoekwoorden kiest die waarschijnlijk belangrijk zijn voor uw doelgroep.
  • Aanpassen van stem of toon die in uw advertentiecampagnes wordt gebruikt om die aan te passen aan die waarschijnlijk uw doelmarkt zal beïnvloeden. Vandaar dat een jongere doelgroep waarschijnlijk de voorkeur geeft aan een humoristische, gemakkelijke stijl, terwijl zakelijke consumenten waarschijnlijk de voorkeur geven aan een professionelere toon.

  • Ervoor zorgen dat afbeeldingen resoneren met uw doelgroep. Acteurs, modellen en afbeeldingen moeten een betekenis hebben en een positieve houding ten opzichte van uw merk creëren bij uw doelgroep.

    Zorg ervoor dat advertenties professioneel zijn

    Als het gaat om kwaliteit in zowel ontwerp als kopie, hebben de meeste bedrijfsmanagers niet de ervaring en vaardigheden die nodig zijn om de allerbeste advertenties te maken voor hun bedrijf. Herken uw beperkingen en, als ontwerp en copywriting niet in uw stuurhuis zitten, werk dan samen met een marketingbureau met de ervaringen in zowel reclame als uw doelmarkt om de resultaten te optimaliseren.

    Zoals u in het bovenstaande gedeelte kunt zien, zal het overgeven van een oud ding en het een advertentie noemen uw doelmarkt niet veranderen. In plaats daarvan moet u de advertentie matchen met elementen die uw gewenste klant zullen motiveren om uw product te kopen.

    Vraag voordat u een bureau inhuurt om referenties en zorgvuldig bekijk de ROAS die is behaald voor merken die vergelijkbaar zijn met die van u.

    Test, test en test opnieuw

    Het is eenvoudig genoeg. Niemand, zelfs niet de experts, voorspelt nauwkeurig de beste aanpak voor gebruik in uw advertentiecampagnes. Houd met een klein budget de KPI’s (key performance indicators) van advertentiesucces zorgvuldig in de gaten als onderdeel van uw normale routine. Ik bekijk de statistieken meerdere keren per dag in de beginfase na het starten van de advertentiecampagne en vervolgens dagelijks tot het einde van de campagne. Als de resultaten suggereren dat iets niet is geoptimaliseerd, pas ik de campagne aan naarmate ik verder ga, en zorg ik ervoor dat ik mijn inspanningen niet overcompenseer.

    Voor klanten met een beetje hoger budget, gebruik ik AB testen om een ​​aantal verschillende advertenties en misschien een aantal verschillende targetingstrategieën, en controleer vervolgens op prestaties. Zodra er een duidelijke winnaar uit de competitie komt, verplaats ik mijn budget naar die high-performer.

    Onthoud dat marketing meer is dan reclame

    Marketing is meer dan reclame. Daarom is er geen manier om jezelf te adverteren vanwege een slechte klantervaring of slechte producten. In feite vergroot reclame simpelweg het bewustzijn van deze mislukkingen naarmate u meer mensen bereikt en een breder bewustzijn genereert dat uw merk niet is wat de markt wil.

    Tegelijkertijd token, reclame is de eerste stap in een proces dat resulteert in verkoop. Natuurlijk, uw advertentiecampagnes trekken klikken naar uw website of online winkel, maar bezoekers moeten effectief door uw site navigeren om de verkoop te voltooien. U moet de website optimaliseren om een ​​goede klantervaring te creëren, wat inhoudt dat u zowel inhoud levert die bezoekers motiveert tot de volgende stap in het aankoopproces, als het proces zelf gemakkelijk maakt. Anders ervaart u een hoge mate van verlaten van de winkelwagen, wat alleen maar geld verspilt aan uw advertentiecampagnes.

    Uiteindelijk houdt uw doel niet alleen in dat u producten op uw website verkoopt, maar extra aankopen aanmoedigen om de AOV (gemiddelde bestelwaarde) te verhogen met suggesties om de eerste aankoop aan te vullen. U wilt bezoekers ook converteren naar loyale klanten die na verloop van tijd terugkomen voor extra aankopen.

    Remarketing effectief gebruiken

    Remarketing omvat het targeten van bezoekers die uw website al hebben bezocht site om uw producten en bedrijf te onderzoeken. Deze eerdere bezoekers vormen een geweldige kans om te converteren, dus u wilt doorgaan met marketinginspanningen gericht op problemen die een aankoop vanaf het eerste bezoek mogelijk hebben belemmerd. U kunt bijvoorbeeld opmerkingen gebruiken om contact te leggen met eerdere bezoekers op hun Facebook-feeds als herinnering om uw website opnieuw te bezoeken,

    U kunt ook een intentie-intentieformulier gebruiken om een ​​pop-up weer te geven wanneer de bezoeker klaar lijkt om uw website te verlaten. Hoewel het geen technische remarketing is, biedt uw pop-up mogelijk een korting om de bezoeker aan te moedigen een aankoop te doen of een ander aanbod te doen om de pot zoeter te maken en de aankoop te stimuleren.

    Als u gebruik remarketing

      , maar zorg ervoor dat de advertenties passen bij de context van de geschiedenis van de individuele lead. In plaats van een algemene prijsverlaging aan te bieden, richt een beter aanbod zich bijvoorbeeld specifiek op het product waarin de specifieke persoon interesse toonde tijdens een eerder bezoek.

    Met de tips hierboven, uw advertentiecampagnes zouden u minder moeten kosten en veel meer voor u moeten doen. Het kan wat meer initiële investering vergen om de zaken goed te krijgen, maar het moet zich meerdere keren terugbetalen zodra het actief is.


    author image

      Auteur: Angela Hausman, PhD

      Volg @MarketingLetter

        ) Ik beheer Hausman and Associates, een full-service marketingbedrijf dat actief is op het snijvlak van marketing en digitale media. We bieden een groot aantal digitale marketingoplossingen, waaronder contentmarketing, e-mailmarketing, SEO / SEM, socialemediamarketing, leadgeneratie en marketingstrategie, branding, marktonderzoek en een verscheidenheid aan … Bekijk volledig profiel>


        Lees verder

    1. Laat een reactie achter

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *