Uber test eerste taxi in het land: andere aanbiedingen tonen de moeilijkheden

Uber test eerste taxi in het land: andere aanbiedingen tonen de moeilijkheden

      

In zes grote Duitse steden is de autobedrijf Uber al onderweg – nu waagt hij zich voor het eerst in het land: in vijf kleine steden ten oosten van München biedt de Amerikaanse groep nu reizen aan voor een vaste prijs van 5 €, inclusief in het naburige dorp. En ’s nachts rijdt Uber voor (***************************************************************************************) Euro naar München of terug, kondigde Duitsland baas Christoph Weigler aan op maandag in Kirchheim.

Alleen een “vijgenbladtest voor het beeld”, zoals de Federal Association Taxi bekritiseerd? Nee, zei Weigler. Het is eerder een test voor een nieuw bedrijfsveld buiten de metropolen: “Met het pilootproject willen we begrijpen hoe een on-demand chauffeurservice ook kan werken in minder dichtbevolkte regio’s (…).” Voor burgers om het aanbod te proberen, zijn er spotprijzen: “In het begin investeren we in quasi-marktonderzoek”, zegt de manager. “We willen graag leren hoe een economische berekening in regulier bedrijf eruit zou kunnen zien.”

Wereldwijd is de service goed actief. “Het Kirchheim-project heeft ook een absoluut modelkarakter voor Uber”, zegt Weigler. De test duurt drie maanden, naast Kirchheim en Poing ook de gemeenschappen Aschheim, Pliening en Feldkirchen. Overheidssubsidies bestaan ​​niet, zegt een woordvoerder van het bedrijf.

  

Modelprojecten in de Harz en het Beierse Woud laten zien wat de crux van landtransportdiensten kan zijn. “In principe heeft iedereen zijn auto voor de deur”, zegt Markus Linkenheil, verantwoordelijk voor de klimaatbescherming in Freyung, Neder-Beieren. Voor een goed jaar is er een minibus beschikbaar op 45 – Resident City on the road ,Per app, de klant een doeldat “Frey ride” bus picks hem uit en aan, voor 2, (*************************************************************************) Euro, ook voor Ahornöd of Hinterschmiding. “We hebben ongeveer die dit regelmatig boeken ‘, zegt Linkenheil. Geen zaken: zonder financiering zou het “tekort binnen het bereik van (***************************************************************************************). 000 Euro per maand “.

Te laat op het treinstation – of te vroeg

In tegenstelling tot de Uber-auto, haalt de “Freyfahrt” -bus af en toe extra passagiers op met dezelfde bestemming – poolen betekent dat. Poolen verlaagt de bedrijfskosten, maar kan nieuwe problemen veroorzaken, zoals Michael Patscheke, expert op het gebied van openbaar vervoer bij Max Planck Institute for Dynamics in Göttingen, legt uit. De on-demand “Ecobus” in de Harz heeft ook passagiers te laat gebracht vanwege de omwegen naar het station. Of (*********************************************************) minuten te vroeg      

In tegenstelling tot Uber of de “Freyfahrt” -bus, is de (*****************************************************************************************************) is toegepast, “laatste mijl” naar de deur, of vice versa van de voordeur het vasthoudstation. Door de bus of trein samen te voegen om ‘net op tijd te bereiken, dat is de grote kunst’, zegt Patscheke. “En nu hebben we dat voor het eerst in Leipzig.”

In Leipzig werken de Max Planck-onderzoekers samen met de transportbedrijven (LVB). In het noorden van de Saksische stad, waar de stadsbus slechts elk uur rijdt,
brengen “Flexa” minibussen

de klanten sinds oktober op afroep naar de goedkoopste bus-, tram- of treinhalte, afhankelijk van de dienstregeling. Het LVB-ticket is voldoende.Geen geld om te verdienen

Kan men er ook geld mee verdienen? “Nee”, zegt Patscheke. “Dat zou een winstgevend bedrijfsmodel zijn, sluit ik uit, vooral niet in het vlakke land.” Vooral omdat zwemmen tot vandaag verboden is en alleen met speciale toestemming mogelijk is.

De federale overheid overweegt echter om de wet te wijzigen. En als er auto’s in zijn Eh alles ziet er compleet anders uit: “Dan kun je er rijk mee worden”, zegt de Max Planck-expert. Uber plant al verdere tests in het land.

(mho)

                                                         

4575618 Lees meer

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *